Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست بررسی وضعیت گوجه فرنگی و هزینه تولید آن در استان قزوین

در راستای بازدید معاون و رییس گروه سبزی صیفی و محصولات جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی نشست بررسی وضعیت گوجه فرنگی در استان قزوین برگزار شد.

برگزاری نشست بررسی وضعیت گوجه فرنگی و هزینه تولید آن در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، مدیر زراعت و کارشناس فنی این سازمان برگزار شد در خصوص مسائل مربوط به برداشت هزینه تولید و قیمت تمام شده این محصول بحث و تبادل نظر شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در این نشست گفت: محصول گوجه فرنگی طی سال زراعی جاری در سطح ۶۰۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان کشت شده که پیش بینی می‌شود بیش از ۳۶۰۰۰۰ تن محصول ازاین میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

علی راه انجام افزود: بیش از ۹۸ درصد مزارع استان به روش نشایی و بیش از ۶۰ درصد نیز با روش آبیاری موضعی کشت شده است.

وی به اجرای طرح نت هاوس در مزارع گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: در سال جاری در سطح حدود ۱.۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی این استان طرح نت هاوس اجرا شده که در این طرح سایبان نصب شده با تعدیل نور و رطوبت سبب کاهش تبخیر و تعرق و موجب افزایش کمی و کیفی محصول و کاهش آب مصرفی و افزایش بهره وری تولید می‌شود.

گفتنی است؛ مسولین دفتر سبزی و صیفی و محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی همراه با کاروان آموزشی ترویجی از مزرعه نت هاوس واقع در شهرستان تاکستان و سایر مزارع گوجه فرنگی استان بازدید کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید