Iranian Agriculture News Agency

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شهرک گلخانه‌ای نودهک در تاکستان

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی از شهرک گلخانه‌ای نودهک در شهرستان تاکستان بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شهرک گلخانه‌ای نودهک در تاکستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در مراسم بازدید از شهرک گلخانه نودهک که عصر امروز انجام شد، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، معاونان، مدیران و مشاوران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سایر مسؤولان دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

گفتنی است، فاز نخست شهرک گلخانه‌ای نودهک در سطح ۷۱ هکتار  اجرا شده و  فاز دوم آن به مساحت ۵۰۰ هکتار در صورت تخصیص آب به میزان ۵میلیون متر مکعب قابل اجرا است.

میزان سرمایه گذاری دولتی برای فاز نخست این شهرک ۱۹ میلیارد تومان بوده و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۰۰ میلیارد تومان است این این رقم تا پایان و اتمام پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

لازم به ذکر است، شهرک گلخانه‌ای نودهک از سال ۱۳۹۷ اجرا شده و میزان اشتغالزایی آن در حال حاضر  ۸۰ نفر است و به  ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

گفتنی است، شهرک گلخانه ای نودهک با کاربری سبزی و صیفی پس از اتمام و بهره برداری سالانه ۱۵ هزار تن تولید محصولات گلخانه ای خواهد داشت و مزیت دیگر آن تجمع گلخانه ها در یک شهرک با زیرساخت های آن برای انجام سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

تاکنون ۱۰۰ درصد اراضی به بخش خصوصی واگذار شده و ۴۰ سرمایه گذار عملیات اجرایی گلخانه خود  را آغاز کرده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید