Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۴۷ درصد رفع تداخلات ارضی در قزوین پس از تشکیل قرارگاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۱۰ پلاک از اراضی استان قزوین تاکنون رفع تداخل شده است که ۱۴۵پلاک معادل ۴۷ درصد آن پس از تشکیل قرارگاه رفع تداخل (بهمن ۱۴۰۰) انجام شده است.

افزایش ۴۷ درصد رفع تداخلات ارضی در قزوین پس از تشکیل قرارگاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: تشکیل قرارگاه رفع تداخل اراضی در استان به تسریع امور پرونده‌ها منجر شده و موجب رضایتمندی ساکنان روستا شده است.

وی با بیان اینکه وجود قرارگاه رفع تداخل اراضی باعث شده تا هر هفته ۱۰ پلاک از اراضی استان تعیین تکلیف شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ پلاک از اراضی استان قزوین رفع تداخل شده که نشان از افزایش امورات محوله است.

افلاطونی بیان داشت: با پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی پلاک‌های مشمول رفع تداخل اراضی استان قزوین نهایی و تعیین تکلیف خواهند شد.

این مسئول سپس به اهتمام وزارت جهاد کشاورزی در انجام رفع تداخل اراضی پرداخت و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در کشور، قزوین در بین استان‌های کشور رتبه چهارم را در رفع تداخل اراضی به دست آورده که قرار شده با پایلوت شدن این استان به رتبه نخست کشور دست یابیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای طرح رفع تداخل اراضی کشور به منظور تسریع در صدور اسناد مالیکت برای اراضی کشاورزی ضروری بوده و روند تولید را تسهیل می‌کند.

گفتنی است اجرای این طرح اقدامی با هدف رفع نگرانی بهره‌برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است که طبق ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید در کشور اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید