Iranian Agriculture News Agency

با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

مشکلات حقوقی آبزی پروران حاشیه رودخانه شاهرود قزوین حل شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با پیگیری‌های این سازمان، موانع تولیدی و مشکلات حقوقی آبزی پروان حاشیه رودخانه شاهرود پس از سه سال حل شد.

مشکلات حقوقی آبزی پروران حاشیه رودخانه شاهرود قزوین حل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: پس از وقوع سیلاب در سال ۹۸ خسارت به مزارع پرورش آبزیان در رودخانه شاهرود وارد شد که دلیل آن فقدان ایمن سازی بود.

وی اضافه کرد: پس از طرح شکایت شرکت آب منطقه‌ای به دلیل ورود این مزارع به حریم و بستر رودخانه شاهرود ، در روند تولید این واحدها اختلال ایجاد شد و نتوانستند به نحو مطلوب آن را اجرایی کنند.

افلاطونی با بیان اینکه مصوبات اخیر شورای حفظ حقوق بیت المال به رفع مشکلات آبزی پروران منجر شده است، گفت: با ارایه گزارشی در این رابطه و تشریح اهمیت تولید آبزی پروان، قرار شد تا آبزی پروران حاشیه رودخانه شاهرود حداکثر ظرف مدت دوسال از ابلاغ نقشه‌های اجرایی به ایمن سازی مزارع پرورش ماهی با هزینه خود اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: همچنین تصمیم گیری شد تا پایان مهلت تعیین شده برای بهره برداران، تسهیلات از سوی دستگاه‌های مربوطه همانند گذشته استمرار یابد.

افلاطونی همچنین خاطرنشان کرد: با رفع موانع حقوقی و حل مشکلاتی که برای آبزی پروران حاشیه رودخانه شاهرود صورت گرفته است، انتظار داریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته میزان تولید تولید ماهی در استان افزایش یابد.

گفتنی است، در منطقه الموت غربی و شرقی ۳۲ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که به تولید چهارهزار تن ماهی اقدام می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید