Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

567 واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط ثبت شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 567 واحد پرورش طیور به ظرفیت 25 میلیون و 348 هزار قطعه در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) ثبت شده است.

567 واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط ثبت شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا عزتی روز دوشنبه با بیان این خبر افزود: این واحدهای شامل 412 واحد نیمچه گوشتی، 23 واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، 23 واحد پولت تخم گذار، 68 واحد تخم گذار، 2 واحد مادر تخم گذار، 2 واحد اجداد تخم گذار،24 واحد بوقلمون گوشتی، یک واحد بوقلمون مادر، 6 واحد شترمرغ، 2 واحد کبک و یک واحد بلدرچین است.

وی اضافه کرد: این سامانه از سال 97 راه‌اندازی شده و با هدف ایجاد ساماندهی اوضاع صنعت طیور در استان‌های کشور به عنوان ابزاری کارآمد در راستای مدیریت این واحدها شناخته می‌شود.

عزتی تصریح کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت‌ حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

این مسؤول بیان داشت: مرغدارانی که قصد جوجه ریزی دارند باید تمام اطلاعات خود را در سایت سماصط ثبت کنند تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آن ها خدمات ارائه دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت از کل به جز رفتن از طریق آنالیزورها در تمامی بخش‌ها را فراهم نموده که در مدیریت صنعت طیور بسیار کارآمد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید