Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

مزایای اقتصادی و سلامت محور مرغ سایز در قزوین مغفول مانده است

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مزایای اقتصادی و سلامت محور مرغ سایز در جامعه تولیدکننده و مصرف کننده این استان مغفول مانده است.

مزایای اقتصادی و سلامت محور مرغ سایز در قزوین مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید رحمانی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این استان به عنوان پایلوت تولید مرغ سایز در کشور انتخاب شده و باید در رابطه با اهمیت آن به نحو مقتضی اطلاع رسانی کرد.

وی اضافه کرد: تولید و استفاده از مرغ سایز در کشور علاوه بر مزایای اقتصادی در واحدهای تولیدکننده و استفاده بهینه از امکانات، برای سلامت مصرف کنندگان مفید است.

رحمانی با بیان اینکه وزن استاندارد لاشه مرغ باید بین یک هزار و ۶۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ کیلوگرم باشد، گفت: ضریب تبدیل خوراک طیور در ایران به نسبت کشورهای پیشرو از بهره وری مناسبی برخوردار نیست و تولید با وزن بالا سبب شده تا اقبالی برای صادرات این محصول وجود نداشته باشد.

رحمانی با بیان اینکه ایران در رتبه هفتم تا دهم تولید گوشت مرغ جهان قرار گرفته است، گفت: در جهان ۹۵درصد مرغ تولید شده لاشه‌ای به وزن یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزارو ۴۰۹ کیلوگرم دارد که در وزن یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کشتار می‌شود.

این مسؤول در ادامه به تشریح فواید استفاده از مرغ سایز اشاره کرد و گفت: با افزایش سن مرغ، وزن مرغ بالا رفته و در نتیجه پروتئین آن کاهش می‌یابد، این درحالی است که کشتار مرغ در سن ۴۰ روز میزان پروتئین گوشت را ۴۷ درصد و در ۶۰ روز این مقدار را با کاهش بسیار محسوسی همراه می‌سازد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: افزایش سن مرغ و کشتار آن در سن بالا به افزایش چربی‌های مضر گوشت منجر شده و برای سلامت انسان مضر است.

رحمانی یادآور شد: تولید و مصرف مرغ سایز یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است که در این راستا باید رسانه‌های تصویری و مکتوب نسبت به این مهم فرهنگسازی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید