Iranian Agriculture News Agency

ریس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

رفع تداخل اراضی استان قزوین تا پایان ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد

ریس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رفع تداخل اراضی ملی و دولتی و مستثنیات استان قزوین براساس هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.

رفع تداخل اراضی استان قزوین تا پایان ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین،  رضا افلاطونی روز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه رفع تداخلات اراضی کشاورزی که با حضور مسئولان قضایی استان قزوین در سالن جلسات باغستان برگزار شد، افزود: از حدود یک هزار و ۱۰۰ پلاک مشمول رفع تداخل اراضی در استان قزوین،  ۲۹۰ پلاک معادل ۴۶۸ هزار هکتار پس از انجام کارهای کارشناسی رفع تداخل شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۰ پلاک برای رفع تداخل باقی مانده است، گفت: هم اکنون رفع تداخل ۲۵۰ پلاک در دست بررسی است و قرار شده بر اساس زمان بندی تعیین شده هفته‌ای ۱۰ پلاک در استان رفع تداخل شود.

افلاطونی تشکیل قرارگاه جهادی برای رفع تداخل اراضی را یک عامل مهم در سرعت کارها برشمرد و گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه جهادی در بهمن ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲۳ پلاک رفع تداخل شد که نشان از نقش موثر این قرارگاه در پیشبرد اهداف طرح را دارد.

افلاطونی گفت: با راه راندازی قراگاه رفع تداخلات اراضی کشاورزی از زمستان سال گذشته رتبه استان قزوین در اجرای این طرح از رتبه ۲۷ کشوری به رتبه ۴ در امر کاداستر اراضی کشاورزی و رتبه ۵ رفع تداخلات رسیده است .

این مسئول بیان داشت: قزوین در کل کشور اولین استانی بود که در حوزه رفع تداخل اراضی و کاداستر اراضی کشاورزی وارد میدان شد و با اجرای این مهم پس از سال‌های  ۹۴ و ۹۵ برای دوسال پیاپی رتبه نخست کشور را به دست آورد.

افلاطونی بیان داشت: پس از استقرار دولت سیزدهم وزیر جهاد کشاورزی با اولویت بخشیدن به موضوع رفع تداخل اراضی و کاداستر اراضی کشاورزی از همه دستگاه‌های اجرایی خواسته تا با قرارگاه جهادی رفع تداخل همکاری کنند و اراضی کشاورزی هرچه سریع تر سنددار شود.

گفتنی است بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، جهادکشاورزی مکلف است با همکاری ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام کرده و پس از رفع موارد اختلافی نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید