Iranian Agriculture News Agency

برنامه جهاد کشاورزی قزوین برای افزایش ۵۰ درصدی صادرات گوجه فرنگی

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه ریزی این سازمان برای افزایش ۵۰ درصدی صادرات گوجه فرنگی در سال جاری خبر داد.

برنامه جهاد کشاورزی قزوین برای افزایش ۵۰ درصدی صادرات گوجه فرنگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید رحمانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: قزوین یکی از استان‌های شاخص در حوزه تولید محصولات جالیزی و باغی محسوب می‌شود که تصمیم داریم به صورت جدی در این حوزه صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سطح استان قزوین حدود شش هزار هکتار گوجه فرهنگی و ۶ هزار هکتار صیفی جات (روی هم رفته ۱۲ هزار هکتار) در فضای باز کشت می‌شود که می‌تواند به بازارهای خارجی صادر شود.

رحمانی به ظرفیت استان قزوین در سردخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود سردخانه‌های میوه و همچنین عملیات سورت (درجه بندی) و بسته بندی این محصولات امکان صادرات محصولات صیفی را دوچندان می‌کند.

به گفته این مسؤول کشورهای هدف صادرات محصولات گوجه فرنگی و صیفی جات شامل حوزه خلیج فارس و روسیه است که گام بزرگی در حوزه صادرات محصول کشاورزی محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات کشاورزی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

گفتنی است قزوین یکی از استان های برتر کشور در صادرات محصول گوجه فرنگی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید