Iranian Agriculture News Agency

با پیشنهاد رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین:

استان قزوین پایلوت طرح ملی صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخلات اراضی می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز دوشنبه دردیدار با معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از پیشنهاد پایلوت شدن استان قزوین در طرح صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخل اراضی خبر داد.

استان قزوین پایلوت طرح ملی صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخلات اراضی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این دیدار که صبح امروز انجام شد، حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی رحماندوست مدیر امور اراضی استان و پرویز عبدی مشاور و جانشین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور داشتند.

در این دیدار پس از مذاکرات صورت گرفته، ضرورت طرح پایلوت شدن قزوین در صدور اسناد کشاورزی و همچنین رفع تداخل اراضی مطرح شد و در این رابطه موضوعاتی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

گفتنی است استان قزوین دارای یک هزار و ۲۰۰ پلاک در اراضی کشاورزی است که از این میان یک هزار و ۱۰۰ پلاک مشمول رفع تداخل بوده و تاکنون ۲۷۲ پلاک نیز پس از بررسی کارشناسان رفع تداخل شده است.

در خصوص وضعیت صدور اسناد کشاورزی در استان قزوین تاکنون ۱۹۰ هزار هکتار کاداستر (حدنگاری) به اداره کل ثبت و اسناد ارسال شده و ۴۵ هزار هکتار دیگر نیز تا پایان شهریور عملیات کاداستر آن تکمیل به ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در برآوردهای صورت گرفته برای تکمیل عملیات رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید