Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید گندم در قزوین از مرز ۱۵۷ هزارتن عبور کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان از مرز ۱۵۷ هزارتن عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

خرید گندم در قزوین از مرز ۱۵۷ هزارتن عبور کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان افزود: خرید گندم در برخی از شهرستان‌ها به اتمام رسیده و به زودی در تمام شهرستان‌ها نهایی می‌شود.

وی در مورد خرید کلزا در استان قزوین بیان داشت: با وجود کاهش سطح کشت کلزا از ابتدای زمان برداشت این محصول تاکنون، چهار هزار و ۶۸۱ تن کلزا از کشاورزان استان قزوین خریداری شده که عملکرد خوبی را نشان می‌دهد.

وی بر پیگیری امورات تولید و توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین تاکید کرد و گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات و تدوین سرفصل‌های سال جاری تمامی مدیران جهاد کشاورزی باید پیگیر تکمیل و راه‌اندازی طرح‌ها باشند.

افلاطونی سپس بر تشدید بازرسی در بازار کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: اصناف و عرضه کنندگان کالاهای اساسی نباید احساس کنند که چتر نظارتی کمرنگ شده است، چراکه تداوم در بازرسی و نظارت به استمرار امنیت غذایی و ثبات آرامش در بازار منجر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر پیگیری طرح‌های شیلات و آبزی پروری تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود در این حوزه هرچه سریع‌تر شاهد ورود سرمایه‌گذاران و کلنگ زنی و احداث پروژه‌‌های تعریف شده باشیم.

افلاطونی پیگیری انجام طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری ، برگزاری جلسات منظم رفع مداخلات و صدور سند اراضی کشاورزی ، تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی ، روند نظارتدبر واحد های دام طیور برای پایداری تولید ، جذب تسهیلات صندوق خرد زنان روستایی را از جمله دیگر برنامه های مهم در دست اقدام این سازمان برشمرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید