Iranian Agriculture News Agency

نشست مشترک کارشناسی انجمن فراوری انگور استان قزوین/ تاکید بر تقویت زنجیره تولید و صادرات

نشست مشترک کارشناسی انجمن فرآوری انگور استان قزوین روز دوشنبه در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

نشست مشترک کارشناسی انجمن فراوری انگور استان قزوین/ تاکید بر تقویت زنجیره تولید و صادرات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که ظهر امروز برگزار شد، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مجید رحمانی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ، محمد پیله فروش مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ، مجتبی شهرام یار رییس انجمن کشمش استان قزوین و نماینده اتاق بازرگانی و اعضای انجمن کشمش داشتند.

در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط صندوق کشمش تاکستان در خصوص ورود کشمش به بورس، ثبت برند و اخذ استاندارد GlOBAL GAP از شرکت بین المللی SGS و اقدامات انجام شده در راستای کنترل و کاهش مصرف سموم و کشاورزی قراردادی با باغداران توسط مدیر عامل و سیاستهای حمایتی از کشمش صادراتی استان بیان شد.

در ادامه این نشست علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر نظارت و کنترل انبارهای کشمش و نظارت بر روش تحویل محصول تولیدی از باغداران تاکید کرد.

وی همچنین به موضوع مساعدت صندوق کشمش و انجمن انگور برای سوددهی تولید کشمش برای باغداران در قالب کشاورزی قراردادی و کمک به صادرات بیشتر آن به عنوان محصول اصلی صادراتی استان اشاره کرد و بر جلوگیری از ضرر و زیان باغداران تاکید نمود.

سپس در پایان نشست مجید رحمانی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی با بیان ضرورت افزایش عملکرد باغات برای توجیه تولید برای باغدار، دغدغه صادرکنندگان در تامین محصول صادراتی را بحق دانسته و بر ایجاد صندوق کشمش تاکستان را در همین راستا تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه منابع مالی در اختیار صندوق کشمش، کارخانه داران نیازی به تسهیلات بانکی سرمایه در گردش برای تامین کالای صادراتی خود نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید