Iranian Agriculture News Agency

خیام‌نکویی:

دانش و فناوری برای باغداران در اولویت قرار گیرد

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: فراهم کردن زمینه دانش و فناوری رایگان برای باغداران به تحقق کشاورزی دانش بنیان کمک می‌کند که این مهم باید در اولویت باشد.

دانش و فناوری برای باغداران در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه بازدید از طرح ۱۵ هکتاری سایبان در تاکستان افزود: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی و بهره‌وری برداشت با تکنیک سرشاخه کاری و پیوند ارقام در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت شبکه برکت باید در راستای ترویج بخش کشاورزی استفاده کرد، گفت: مخاطب شبکه برکت بهره‌برداران بخش کشاورزی است که در ۳۱ استان کشور استودیو دارد و به تحقق کشاورزی دانش بنیان کمک می‌کند.

خیام نکویی بیان داشت: سایبانی کردن باغات از دیگر اقداماتی است که باغداران برای افزایش بهره وری محصول استفاده می کنند و موجب تحقق کشاورزی دانش بنیان می‌شود، از دیگر فواید این شیوه جلوگیری از سرمازدگی و خسارت است.

این مسئول تغییرات اقلیمی و کمبود آب را یک تهدید جهانی در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با بهره مندی از ظرفیت علمی و پژوهش سازمان تحقیقات مشکلات موجود در بخش کشاورزی را مرتفع سازیم.

خیام نکویی در خصوص باغات پسته قزوین گفت: ۴هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته در این استان موجود است که کلکسیونی از ژنوتیپ‌های با کیفیت را درون خود جای داده ‌و باید سطح بارور و تولیدی آن را با ظرفیت‌های علمی افزایش داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید