Iranian Agriculture News Agency

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در اولویت جهاد کشاورزی قزوین است

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شناسایی و جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در واحدهای تولیدی این استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است.

جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه در اولویت جهاد کشاورزی قزوین است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی میرزایی مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت مقابله با کشت گیاهان ممنوعه مانند خشخاش، شاهدانه و غیره که مصوب نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است، برگزاری گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی به صورت موردی، ماهانه و اضطراری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات لازم در این راستا ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر با فرمانداران و بخشداران نسبت به برگزاری همایش‌های آموزشی و توجیحی برای اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران است که باید مورد توجه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد.

میرزایی تاکید کرد: به تمامی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تاکید شده که در خصوص رصد و جلو گیری از کشت گیاهانه ممنوعه مسئولیت داشته و موظف هستند که در تمام بازدیدهای نامحسوس مزارع، باغات، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، دیم زارها، بیشه‌‎ها و غیره موارد لازم را رصد کنند.

این مسؤول تصریح کرد: به طور حتم با هدف ایجاد انگیزه در راستای شناسایی و جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه قرار شده تا کارشناسان فعال در این خصوص مورد تشویق قرار بگیرند.

میرزایی سپس بر اهمیت نظارت بر فضای مجازی در راستای برخورد با کشت گیاهان ممنوعه تاکید کرد و گفت: اقدامات فرهنگی، آموزشی، ترویجی و رصد فضای مجازی در این راستا بسیار مهم بوده و باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص مخاطرات اعتیاد گفت: توجه داشته باشیم که خطر اعتیاد مخصوصاً به مواد مخدر جدید صنعتی مثل شیشه همه را تهدید می کند و لازم است که علاوه بر اقدامات سلبی نسبت به آگاهی بخشیدن در حوزه پیشگیری از این معضل به همکاران اطلاع رسانی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید