Iranian Agriculture News Agency

افلاطونی:

تحقق کشاورزی هوشمند وظیفه ترویج است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه ضمن بازدید از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان در جمع کارکنان این مدیریت بر تحقق کشاورزی هوشمند تاکید کرد.

تحقق کشاورزی هوشمند وظیفه ترویج است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این بازدید که صبح امروز انجام شد رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ، سعید اسدی و فاطمه قاسمی کشاورزان رییس سازمان جهاد کشاورزی در امور راهبردی و خانواده و زنان و همچنین کارکنان و کارشناسان ترویج حضور داشتند.

مدیریت ترویج باید در راستای تحقق کشاورزی هوشمند پیشگام باشد

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید و درجمع کارکنان هماهنگی ترویج اظهار داشت: مهم ترین وظیفه ترویج آموزش علوم روز دنیا به بهره برداران است تا بخش کشاورزی متحول شود.

وی اضافه کرد: تحقق کشاورزی هوشمند با هدف بهره‌مندی از آب و خاک و منابع محدود وظیفه ترویج بوده و باید در این راستا پیشگام باشد.

افلاطونی بیان داشت: با کار جهادی، انقلابی و دلسوزی ماشین ترویج فعال شده و زنجیره تحقیق، آموزش و ترویج به درستی کار می‌کند.

این مسؤول بیان داشت: هم اکنون ۸۰ ایستگاه سینوپتیک (مقیاس هواشناسی) در استان قزوین وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای مدیریت هرچه بهتر بخش کشاورزی بهره برد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: هنگامی که ارتباط کارشناسان ترویج با دیگر بخش‌های کشاورزی تقویت شود، ایده‌ها و ظرفیت‌های پنهان سازمانی کشف شده و به کار گرفته می‌شود.

تجهیز امکانات سخت افزاری به پیشبرد برنامه‌های ترویج کمک می‌کند

احمد مستخدمی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست به ظرفیت بخش کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: اجرای نخستین کاروان بهره وری کشور برای سه محصول زیتون، انگور و پسته در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تجهیز امکانات سخت افزاری و تامین برخی زیرساخت‌ها می‌تواند به پیشبرد اهداف ترویج کشاورزی کمک کرده و به آن سرعت ببخشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید