Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور:

کشتارهای غیرمجاز دام نظارت و با متخلفان برخورد شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشتارهای غیرمجاز دام در راستای جلوگیری از ابتلا و گسترش بیماری تب کریمه کنگو باید نظارت و با متخلفان برخورد شود.

کشتارهای غیرمجاز دام نظارت و با متخلفان برخورد شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد حسینی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی قزوین افزود: یکی از نگرانی‌ها در خصوص افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری است که که باید از تمام اقدامات پیشگیرانه بهره برد.

وی در ادامه به راهکارهای کاهش واردات اشاره کرد و گفت: راهکار کاهش واردات حمایت تمام قد از تولیدکننده است که باید به جای اجرای صرف قانون به تسهیل و تسریع مجوزها اقدام کرده و شرایط را برای تولید هرچه بیشتر فراهم ساخت.

حسینی بیان داشت: با توجه به برداشتن ارز ترجیحی برای نهاده‌ها خرید این کالا برای مرغداران دشوار شد و دولت با هدف حمایت از این تولید یک میلیارد دلار برای تامین نهاده و کالاهای اساسی پرداخت اختصاص داده است.

این مسؤول بیان داشت: سند تحول دولت اعلام شده و باید در برنامه هفتم توسعه به کارگیری شود تا شرایطی را فراهم کنیم که حمایت از تولید و امنیت غذایی به مراتب توسعه یابد.

حسینی تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی سربازان گمنام سلامت و امنیت  غذایی در کشور هستند و امروز امنیت غذایی امروز مرهون تلاش همین کارکنان دامپزشکی است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور از تشدید نظارت‌ها در استان قزوین تقدیر و تشکر کرد و گفت: در شرایطی که کاهش مرغ در برخی استان‌ها مشهود بود، اما اقدامات مسؤولان در استان قزوین سبب شد این شرایط برای مردم احساس نشود.

گفتنی است؛ در پایان ضمن تقدیر از خدمات آقای دکتر حمیدرضا زینالی، دکتر مهدی جلوخانی به سمت سرپرست اداره کل دامپزشکی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید