Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

کشاورزی دانش بنیان راه کار خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : توسعه کشاورزی دانش بنیان راه کار خود اتکایی و استقلال ملی در تولید محصولات کشاورزی است.

کشاورزی دانش بنیان راه کار خود اتکایی در تولید  محصولات  کشاورزی است

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین ، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از ۴۴ نمونه بخش کشاورزی استان قزوین افزود: دولت سیزدهم به دنبال کشاورزی پایدار از طریق توسعه دانش بنیان در این بخش  است.

وی در ادامه به وابستگی واحودهای دامی به نهاده های وارداتی اشاره کرد و افزود : اگر در کلیه  بخش های کشاورزی با کمک روش دانش بنیان میزان تولیدات را چند برابر کنیم، این هزینه‌های اولیه با ارزش افزوده بسیار بالایی همراه خواهد شد.؛ به عنوان مثال با تغییر الگوی کشت کشاورزی داریم که با کشت زیره سبز هر کیلو ۲۰۰ دلار صادرات انجام می‌دهد.

این مسئول بیان داشت: امروز حوزه آموزش و ترویج کشاورزی باید بیش از گذشته فعال باشد و بتواند کشاورز را در راستای سیاست‌های کلی نظام و اهداف شعار سال قرار دهد.

افلاطونی در خصوص کاهش سطح آب بیان داشت: دبی آب و سطح آب‌های زیرزمینی نسبت به گذشته کاهش یافته است، باید از شرایط پیش آمده به نحو مطلوب استفاده کرد و بیش از گذشته از سامانه های نوین آبیاری بهره برد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۶۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان قزوین انجام شده است و باید این روند برای ۶۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان عملیاتی شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید