Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

قزوین رتبه دار تولید ماهیان زینتی در کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین در تولید ماهیان زینتی رتبه سوم کشوری را دارد که به لحاظ ظرفیت‌ها می‌تواند رتبه نخست کشور باشد

قزوین رتبه دار تولید ماهیان زینتی در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در نشست مدیریت شیلات و آبزیان این سازمان افزود : سال گذشته ۱۴۰ تن ماهی خاویاری از مزارع پرورش ماهی استان تولید شد.

وی در ادامه به طرح های این سازمان برای توسعه آبزی پروری اشاره و پیش بینی کرد با راه‌اندازی و فعال سازی سایت های ۹ گانه شاهرود و خوزنان برای استان ۲۴ میلیون یورو ظرفیت صادراتی ایجاد شود.

افلاطونی در ادامه اضافه کرد : هم اکنون تنها مرکز تولید زالوی طبی به شکل استاندارد در کشور متعلق به استان قزوین است که این مهم می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت در کشور برای بحث شیلات و خدمات پزشکی مورد توجه باشد.

در این نشست که مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان و کارشناسان حوزه شیلات حضور داشتند وضعیت توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و اهداف توسعه شیلات و آبزی پروری استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران روز جاری با سفر به استان قزوین از چند طرح تولیدی بازدید می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید