Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین

کار جهاد کشاورزی منتج به استقلال ملی می شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین گفت: کار و رسالت جهاد کشاورزی باعث استقلال ملی کشور می شود.

کار جهاد کشاورزی منتج به استقلال ملی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، آیت اله عبدالکریم عابدینی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور مدیران کل دستگاههای تابعه و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی افزود: تلاش و کار جهاد کشاورزی و کشاورزان، استقلال؛ امنیت غذایی و ملی را بدنبال دارد.

وی اظهار داشت: مدیران بایستی با تمام قوت به مردم خدمت رسانی کنند تا مشکل مردم حل و مرتفع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با تأکید بر خودکفایی در تولید گندم گفت: ما گندم همه بخش‌های کشور را محاسبه کنیم ببینیم قادر به تأمین گندم کشور هستیم یا خیر، این استعداد وجود دارد، اما باید مدیریت شود تا محصولی که کاشته می‌شود همانی باشد که باید کاشته شود و از زمین و آب بهره درستی برده شود.

آیت اله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دغدغه همیشگی ما حفظ سرمایه های ملی برای نسل های آینده است گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که اکنون می‌توانیم انجام دهیم این است که مدافعان سرسخت منابع طبیعی، زمین‌های زراعی و باغات بابرکت باشیم، هر کجا دست تعرضی به سمت آن‌ها دراز شد حتی تقسیم کار هم نکنیم و بگوییم همه متعلق به بیت‌المال است، به این‌ها دست برسانیم تا خسارت‌ها کمتر شود.

وی همچنین به اهمیت استفاده بهینه از منابع آب و خاک اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه های مناسب برای این امر؛ استفاده از سیستم های نوین آبیاری است و بایستی با آموزش و ترویج فرهنگ سازی به این سمت حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملتی آب و خاک داشته باشد، اما گرسنه باشد سرزنش می‌شود، اکنون در دشت حاصلخیز قزوین آب وجود دارد هر چند که آن را غیرهوشمندانه استفاده می‌کنیم، در عصر ما فرونشست زمین در دشت قزوین سرعت گرفته، نزولات آسمانی کم شده، آب‌های زیرزمینی را هم از بین برده‌ایم که باید از آن جلوگیری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید