Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

سیاست جهاد کشاورزی حرکت به سمت تولید مرغ سایز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت :سیاست جهاد کشاورزی ترغیب مرغداری ها به تولید مرغ با سایز مناسب است .

سیاست جهاد کشاورزی حرکت به سمت تولید مرغ سایز است

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در کارگروه مشترک تنظیم بازار و امنیت غذایی استان که با حضور استاندار قزوین برگزار شد افزود: در این روش مرغ زیر ۴۵ روز تولید و به بازار عرضه شود تا ضمن افزایش کیفیت محصول، هزینه اضافی واحد های تولیدی در تامین نهاد ها کاهش پیدا خواهد یافت.

وی بر فرهنگ سازی برای مردم در مصرف این نوع مرغ تاکید کرد و گفت : برای ترغیب و تشویق مرغداری ها به تولید مرغ سایز ضروری مردم نیز در سبد خرید خود مرغ سایز تهیه کنند.

افلاطونی خرید تضمنین گندم را اولویت نخست این سازمان در این فصل دانست و گفت: هم اکنون ۲۰ مرکز خرید در سطح استان کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان را برعهده دارند.

رئیس ساز مان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای فصل خرید (۱۹ خرداد) تاکنون بیش از ۹۶۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دراین بازده زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی به میزان کافی استان انجام شده و جایی نگرانی برای تامین مرغ مورد در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه روند پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه درگردش به مرغداران و دامداران اشاره کرد و‌ گفت: با اقدامات انجام شده استان قزوین رتبه۱۲ کشور در معرفی بانک و رتبه ۱۰ را در پرداخت تسهیلات به دامداریها و‌ مرغداری ها را برعهده داریم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید