Iranian Agriculture News Agency

جای محققان و منابع علمی کشاورزی در افکار عمومی قزوین خالی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جای فعالیت و اثرگذاری محققان و منابع علمی کشاورزی در بین افکار عمومی این استان خالی است که این رویه باید تغییر کند.

جای محققان و منابع علمی کشاورزی در افکار عمومی قزوین خالی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی و بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود: وجود زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی جهاد کشاورزی باید پررنگ‌تر از گذشته باشد.

وی اضافه کرد: هنگامی می‌توان در عرصه دانش بنیان و تحول بخش کشاورزی پیشگام بود که ظرفیت های علمی به شکل عملیاتی و اثرگذار وارد عرصه شوند.

افلاطونی با بیان اینکه بخش‌های تحقیقات، آموزش و ترویج سنگر پیشران سازمان جهاد کشاورزی هستند، گفت: اگر این بخش‌ها در یک زنجیره قرار گیرند و کار آن‌ها توام با یکدیگر جریان پیدا کند، تعالی علمی در بخش کشاورزی محقق می‌شود.

این مسئول بر حل برخی از مشکلات کشاورزی استان قزوین با کمک علم و دانش تاکید کرد و گفت: امروز مسایل مختلفی در بخش‌های زراعت و باغبانی وجود دارد که نیازمند رویکرد علمی است، مثلاً مشکل خوابیدگی ۵۰ درصد باغ‌های انگور تاکستان و آفت پروانه دم قهوه‌ای بلوط را باید با کمک دانش علمی برطرف کرد.

افلاطونی آزمایشگاه آب و خاک را یک ظرفیت عظیم و علمی توصیف کرد و گفت: خاک عنصر حیاتی در تولید محصول کشاورزی است و وظیفه همه ما این است که در حفظ و جلوگیری از فرسایش و آلودگی آن کوسا باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از زحمات انجام شده در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید