Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

ایجاد ارزش افزوده برای بخش کشاورزی قزوین در اولویت جهاد کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد ارزش افزوده برای بخش کشاورزی که بتواند میزان بهره‌وری اقتصادی را افزایش دهد در اولویت سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

ایجاد ارزش افزوده برای بخش کشاورزی قزوین در اولویت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در مراسم بازدید از شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال که با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین اتفاق افتاد، افزود: متاسفانه با وجود تلاش بهره برداران بخش کشاورزی در استان قزوین به علت نبود زنجیره تولید ،ارزش افزوده اقتصادی نصیب بخش‌های دیگر اقتصاد می‌شود که این مهم باید رفع شود.

وی اضافه کرد: اگر فرایند کشت و صنعت به شکل زنجیره تولید عملیاتی شود و از ابتدا با تامین محصولات زراعی و سپس خوراک دام و شیردهی به صنایع فرآوری دست یابیم، قطعا اقتصاد کشاورزی متحول و با ارزش افزوده فراوانی روبرو می‌شود.

افلاطونی تاکید کرد: اقتصادی کردن تولید و تلاش برای ایجاد یک فضای باثبات در این حوزه علاوه بر اینکه باعث توسعه می‌شود، زمینه لازم را برای صادرات و خودکفایی کشور فراهم می‌سازد.

این مسئول در ادامه بر پیشگام بودن اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان در تامین نهاده تاکید کرد و گفت: اکنون که با اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها انتظار داریم خود تولیدکنندگان در قالب اتحادیه به خرید نهاده اقدام کنند.

افلاطونی در پایان از تلاش و فعالیت شرکت‌های کشت و صنعت استان در راستای تولیدات بخش کشاورزی تقدیر کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته اقدامات قابل توجهی را در حوزه کشاورزی پیش بی کرده‌ایم که در آینده نزدیک محقق می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید