Iranian Agriculture News Agency

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان قزوین:

۱۱۷هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه زراعی قرار دارد

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱۸هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه محصولات زراعی قرار دارد.

۱۱۷هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه زراعی قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد طهرانی ها در چهارمین جلسه ستاد زراعت استان سال زراعی جاری با بیان این مطلب افزود: استان قزوین با این میزان بیمه محصولات زراعی در جایگاه ۱۲ کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: بدنبال افت دما در اوایل سال جاری بازدیدهای کارشناسی از مزارع کشاورزی انجام شده که در بحث سرمازدگی محصولات زراعی کاملا منتفی است و خسارتی به مزارع وارد نشده اما در بحث سرمازدگی به برخی شهرستان ها آسیب هایی وارد شده است.

طهرانی ها یادآور شد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سال گذشته روش بیمه و ارزیابی بیمه محصولات کشاورزی را تغییر داده و ارزیبابی سنجش از روش دیگری صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: ارزیابی خسارت محصولات زراعی در سال آینده از طریق ماهوارده و سنجش از راه دور در مزارع کشاورزی استان انجام خواهد شد.

مدیر خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان قزوین در ادامه به طرح های در دست اقدام این مدیریت در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح جهش تولید و کشاورزی قراردادی از مهمترین برنامه های سال زراعی جاری این صندوق خواهد بود.

طهرانی ها خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۴۱۶ هکتاراز مزارع کشاورزی در طرح جهش تولید تحت پوشش صندوق بیمه قرار داد که از این میزان ۷۳۳ هکتار جو دیم و ۷۴۹۰ هکتار گندم دیم است.

وی اضافه کرد : در حال حاضر فرصت بیمه برای دو محصول پنبه و چغندر قند فراهم است که کشاورزان می توانند تا فرصت باقیمانده چند روزه نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید