Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

تحقق 32 هزار و 100 هکتار عملکرد جهش تولید در دیمزارهای قزوین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق اجرای 32 هزار و 100 هکتار عملکرد جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

تحقق 32 هزار و 100 هکتار عملکرد جهش تولید در دیمزارهای قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام با اعلام این خبر افزود: در این طرح محصولاتی شامل گندم، جو، حبوبات و گلرنگ در 6 شهرستان استان قزوین کشت شده است.

وی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها در راستای توافق نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرایی شده بود که برای آن سه میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده که بخشی از آن برای خرید 27 دستگاه کارنده دیم و کودهای شیمیایی هزینه شده است.

راه انجام تصریح کرد: شهرستان‌ آبیک با 65 هکتار، البرز با 60 هکتار، آوج 10 هزار و 540 هکتار، بویین زهرا 2 هزار و 510 هکتار، تاکستان هفت هزار و 100 هکتار و قزوین 11 هزار و 825 هکتار در اجرای این طرح عملکرد داشته‌اند.

این مسؤول بیان داشت: طرح جهش تولید در دیمزارها برای دومین سال اجرایی در کشور اجرایی می‌شود، اما در استان قزوین اولین سال خود را پشت سر می‌گذارد که قرار است در صورت موفقیت برای سال زراعی 1401-1402 تمام اراضی دیم استان را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته وی، 140 هزار هکتار از مزارع استان قزوین زیر کشت دیم قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید