Iranian Agriculture News Agency

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهرک گلخانه‌ای نودهک در تاکستان یک افتخار ملی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهرک گلخانهخانه‌ای نودهک در تاکستان یک افتخار ملی بوده و صرفا متعلق به این شهرستان نیست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شهرک گلخانه‌ای نودهک در تاکستان یک افتخار ملی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان تاکستان واقع در فرمانداری این شهر افزود: این شهرک از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید دارد که رتبه کشاورزی این استان را ارتقاء بخشیده است.

وی اضافه کرد: اگر از فضای کشاورزی تاکستان در حوزه‌های باغداری و زراعت به نحو مطلوب استفاده شود، دستاوردهای آن ملی و حتی فراملی خواهد بود که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

زلفی گل تاکید کرد: همین داربستی کردن باغات باعث افزایش گردشگری شده و مسافران بسیاری را از استان‌های همجوار به تاکستان می‌کشاند و درآمدزایی ایجاد می‌کند که این نیازمند هنر مسؤولان استان در تبیین این مهم است.

این مسؤول بیان داشت: ظرفیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی در تاکستان بر اساس آینده‌نگری نیازمند احداث یک فرودگاه است که بتواند بازار کشورهای همسایه را به دست بیاورد.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این که مردم تاکستان دغدغه کتاب و کتابخانه دارند نشان از بالا بودن شأن اجتماعی و فرهنگی مردم این شهرستان است.

زلفی گل با بیان اینکه وحدت صاحبنظران تاکستان باید بیش از پیش در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: افراد ثروتمند، پزشک، ورزشکار، نخبه و افراد نامی اگر با وحدت کنار هم کار کنند و هدف مشترک داشته باشند، به سرعت پیشرفت این شهرستان کمک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور نشان از ظرفیت‌های علمی بالا در جمهوری اسلامی است که همواره در حوزه‌های موشکی، پهپادها، نانو، بایو، پزشکی و توریسم توانسته قله‌های افتخار را فتح کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید