Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دانش و تحقیقات بایستی نیاز اولیه تولیدکنندگان بخش کشاورزی را تامین کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارتباط بین دانش و محققان با تولیدکنندگان بخش کشاورزی موانع را از پیش روی تولید برمی‌دارد.

دانش و تحقیقات بایستی نیاز اولیه تولیدکنندگان بخش کشاورزی را تامین کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح قرارگاه کشاورزی دانش بنیان و مرکز رشد کشاورزی استان قزوین که با حضور مجید ولدان رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد، افزود: امروز در کشور اقدامات خوبی در زمینه توسعه علم انجام شده که می توان این علم و تحقیقات را در راستای رفع مسایل و مشکلات تولیدات بخش کشاورزی به تولیدکننده بزرگ ارتباط دهیم.

به گفته وی : اگر ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی افزایش یابد ، تولید محصول سالم بیشتر خواهد شد .

وی اضافه کرد: دانش و تحقیقات باید به سمت و سویی برود که مشکلات و موانع کشاورزی را برطرف سازد و اینکه صرفا یک تحقیقات در آرشیو قرار گیرد، پیشران بخش تولید قرار نمی‌گیرد.

افلاطونی تاکید کرد: علت اینکه از منابع کشاورزی نمی‌توانیم استفاده کنیم به دلیل فقدان دانش و تکنولوژی است که البته  مهم‌تر از کمیت شرکت‌های دانش بنیان باید در مسیر کیفیت گام برداریم.

این مسئول بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در حوزه هوشمندسازی کشاورزی کارهای بسیاری باید انجام شود و امروز با کمک هوش مصنوعی می‌توان از خیلی موارد حضوری و فیزیکی در مزرعه جلوگیری کرد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: تمام امکانات بخش کشاورزی در اختیار کسانی قرار دارد که با کمک دانش بتوانند یک مانع از پیش روی بخش کشاورزی بردارند و تمام قد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی استقبال خواهیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: مسئله یابی، دادن راهکار، بازاریابی و دانش بنیان سازی بخش کشاورزی باید در فرایند کارهای نوآورانه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید