Iranian Agriculture News Agency

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران:

صربستان خواهان افزایش تبادل تجاری با ایران در حوزه کشاورزی است

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب کشاورزی در کشور ایران و صربستان نیازمند افزایش تبادل تجاری است.

صربستان خواهان افزایش تبادل تجاری با ایران در حوزه کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، دراگان تودوروویچ روز پنجشنبه در دیدار با رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با هدف افزایش تبادل تجاری برگزار شده بود، افزود: روابط دو کشور در بخش کشاورزی بسیار مهم بوده و خوشبختانه بازار بسیار خوبی نیز برای محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه تولید بذر، کود و فرآوری محصولات بخش کشاورزی از موضوعاتی است که هر دو کشور ظرفیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند در این رابطه همکاری اقتصادی داشته باشند.

تودوروویچ تاکید کرد: امیدواریم تحریم‌ها هرچه سریع‌تر برداشته شود و موانع موجود از بین برود، چراکه این تحریم‌ها به اقتصاد کشورهای دوست مثل ایران و صربستان ضربات وارد کرده است.

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی بیان داشت: رابطه سیاسی ایران و صربستان بسیار خوب است و این سطح از ارتباطات باید به توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری هر دو کشور منجر شود.

تودوروویچ خاطرنشان کرد: ایران و صربستان همواره روابط دوستی داشتند و اولین سفارت صربستان در ایران سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شده است که نشان از سوابق ارتباطات بین این دو کشور است.

گفتنی است در این نشست، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و معاونان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید