Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

نظام توزیع کالاهای اساسی در استان قزوین اصلاح می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : نظام توزیع کالاهای اساسی دراین استان اصلاح می شود تا کالاهای اساسی بدون واسطه به مصرف کننده برسد.

نظام توزیع کالاهای اساسی  در استان قزوین اصلاح می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین رضا افلاطونی در جلسه مشترک  کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی استان که با حضور محمد مهدی اعلایی و پیله فروش معاون اقتصادی استانداری برگزارشد افزود : متاسفانه  در حوزه حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی دچار مشکل هستیم که برای این مورد نیز بایستی با یک برنامه مدون روند حمل و نقل و توزیع  کالاهای اساسی ساماندهی کرد.

به گفته وی در حوزه توزیع و حمل و نقل  کالاهای اساسی حلقه مفقوده ای در زمینه توزیع سیستماتیک وجود دارد که امیدواریم ورود با قدرت در این بخش روندخدمت رسانی و همچنین بارگیری کالاهای اساسی از مراکز تولید تا عرضه بسهولت انجام شود.

به گفته افلاطونی سازمان تعاون روستایی با وجود اتحادیه ها و‌ تعاونی های فعال می توان در زمینه حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی ورود پیدا کرده و حلقه مفقوده این بخش را پر کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به برنامه های این سازمان در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان  اشاره کرد و گفت : در این طرح ۱۴۰۰ تن برنج و ۱۵۰۰ تن شکر خانوار و صنف توزیع می شود .

وی افزود: همچنین در این طرح توزیع تخم مرغ و خرما هم از طریق فروش اینترنتی و عرضه از طریق غرفه های سطح شهر انجام می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هوشمند سازی نظارت بر بازار و کالاهای اساسی را یکی از راههای کنترل بازار دانست و گفت :  با هوشمند سازی نظارت علاوه بر دقت در امر توزیع بسیاری از مشکلات نظارت بر کالاهای اساسی حل خواهد شد.

افلاطونی با اشاره به این نکته که هم اکنون  شبکه حمل و نقل کالاهای اساسی بصورت خرد انجام می شود یاد اور شد : کامیون داران زیادی در این زمینه فعال هستند که درصدد ساماندهی شبکه حمل و نقل تامین و توزیع کالاهای اساسی هستیم.

وی اجرای طرح نظارت هوشمند بر فروش نانوایی ها توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با همکاری مرکز رشد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی با محوریت و مسوولیت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان  را یکی از راههای کنترل بر روند توزیع آرد دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید