Iranian Agriculture News Agency

آسیب شناسی و سیاستگذاری سرلوحه ستاد زراعت قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آسیب شناسی موضوعات کشاورزی و سیاستگذاری کلان در حوزه اجرایی باید سرلوحه ستاد زراعت این استان باشد.

آسیب شناسی و سیاستگذاری سرلوحه ستاد زراعت قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نخستین نشست ستاد زراعت استان قزوین افزود: ستاد زراعت با کمک بنیه علمی در دستگاه‌های تابعه سیاستگذاری کرده و با برآورد برنامه‌های کشت تصمیمات مناسبی اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه محور اصلی کشاورزی دانش بنیان بر عهده جهاد کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی دارای ۲ و ۵۰۰ استاد دانشگاه است که با کمک این ظرفیت علمی باید در سال‌ جاری به توانمندسازی و خوداتکایی تولید نهاده‌ها و بذرها اقدام کرد.

افلاطونی تاکید کرد: در کشت محصولات استراتژیک مثل چغندرقند باید کشاورز به این آگاهی برسد که کاشت این محصول به مراتب سود و ارزش افزوده بیشتری نسبت به محصولات آب بر دارد.

این مسئول همچنین در خصوص مبارزه با آفات و علف‌های هرز گفت: شناسایی کانون‌ها با هدف مبارزه به موقع از مهم‌ترین اقدامات حوزه کشت به شمار می‌رود که پیگیری این مهم بر عهده روسای مراکز جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  امنیت زیستی  را لازمه تولید محصول دانست و‌گفت : تمام سعی و تلاش متولیان بخش و بهره برداران باید تولید محصول سالم باشد.

به گفته وی با نظارت دقیق بر مصرف  سموم و آفات کش هشرایط را برای تولید محصول سالم در کشاورزی فراهم کنیم .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید