Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پایگاه کشاورزی هوشمند در استان قزوین راه اندازی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در راستای تحقق شعار سال و دانش بنیان کردن کشاورزی پایگاه کشاورزی هوشمند در این استان راه اندازی می شود.

پایگاه کشاورزی هوشمند در استان قزوین  راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در جلسه بررسی تبیین شعار سال که با حضور پیله فروش معاون اقتصادی استانداری قزوین و مدیران کل دستگاههای اجرایی برگزارشد افزود : در استان ظرفیت های بالقوه و تجربیات بسیار خوبی وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد .

به گفته وی در حال حاضر دو شرکت فعال دانش بنیان  کشاورزی در استان داریم که جا دارد از این واحد در ‌توسعه و ورود دانش نوین به این بخش  استفاده کرد.

افلاطونی گفت : در زمینه کشاورزی هوشمند اقدامات خوبی در زمینه هوشمند سازی بخش کشاورزی  استان انجام شده که لازم است این مهم سرعت بیشتری بگیرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : برای بخش های مختلف کشاورزی همچون دام و طیور ، شیلات ، زراعت ، باغبانی ، آبیاری و صنایع تبدیلی می توان دانش بنیانی وارد شده و تولیدات را افزایش و کشاورزی را اقتصادی کرد.

وی گذر از کشاورزی سنتی به مدرن و همچنین ارائه برنامه مدون  برای هریک از زیر بخش های کشاورزی را نیاز توسعه این بخش دانست و گفت: در بحث کاشت ، داشت و برداشت محصولات   بایستی به شیوه دانش بنیان وارد شد.

افلاطونی افزود: همچنین الگوی کشت را در قالب کشاورزی هوشمند اصلاح و توسعه خواهیم داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که نظارت و بازرسی به روش های قدیمی کارساز نیست بر بهره گیری از روش های هوشمند در رصد و پایش بازار محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی افزود : بازار خدمات دانش بنیان در بخش کشاورزی استان  را باید فعال کرد و در رسیدن به این روند می توان از مقالات و پایان نامه های  فارغ التحصیلان دانشگاهی بهره گرفت .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید