Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید گوشت بوقلمون در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید گوشت بوقلمون استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید گوشت بوقلمون در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید رضا عزتی  اظهار داشت :  امسال ۳هزار و ۷۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحد های پرورش بوقلمون صنعتی استان قزوین تولید شده در حالی که سال گذشته حدود دو هزار ۶۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحدهای پرورشی استان تولید شده بود. 

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۸۰۰۰قطعه جوجه بوقلمون وارد سالن های پرورش شده است که در سال ۱۳۹۹ جوجه وارده ۲۰۴۰۰۰ قطعه بوده است.

وی افزود : در استان قزوین ۲۸ واحد صنعتی پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت اسمی ۲۸۸۰۰۰  در حال فعالیت می باشند.

به گفته وی مدت زمان دوره پرورش  بوقلمون گوشتی چهار ماه می باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین  دارا بودن ترکیبات پروتئین بالا، کمترین کلسترول املاح و اسید آمینه ضروری را از مهمترین خصوصیات گوشت بوقلمون دانست و گفت: ۴۰ درصد گوشت بوقلمون قرمز و ۶۰ درصد آن سفید است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه گفت: با راه اندازی مجدد یکی از واحد های پرورش بوقلمون در استان با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه ، این استان را به یکی از قطب های مهم تولید گوشت بوقلمون کشور  تبدیل کرده است. فاز اول این طرح به ظرفیت ۳۶ هزار قطعه در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید