Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

امسال استان قزوین یکی از آرام ترین بازارهای شب عید را تجربه کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : این استان امسال در شب عید یکی از آرام ترین بازار عرضه کالاهای اساسی را داشته است.

امسال استان قزوین یکی از آرام ترین بازارهای  شب عید را تجربه کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در نشست سراسری قرارگاه امنیت غذایی که بصورت وبینار با حضور دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  ، معاونین و‌مدیران ارشد وزارت جهادکشاورزی و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها برگزارشد افزود: با اقدامات انجام شده کالاهای اساسی مورد نیز مردم استان در شب عید تامین  و مشکلی نیز در این زمینه نداشته ایم .

 به گفته وی و به اذعان استاندار ، نمایندگان مجلس و همچنین مردم عزیزمان امسال در استان قزوین یکی از آرام ترین استان ها در زمینه عرضه کالاهای اساسی داشته ایم .

افلاطونی به توزیع میوه شب عید اشاره کرد و گفت : حدود ۷ درصد سیب و ۱۵ درصد پرتغال ذخیره سازی شده برای نیمه دوم تعطیلات نوروزی آماده توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به روند کشتار مرغ در کشتارگاهای استان در روزهای پایانی سال اشاره کرد و افزود : به منظور تامین مرغ مورد نیاز مردم کشتارگاههای استان بعد از ۲۰ سال برای اولین بار روز ۲۹ اسفند کشتار داشته اند تا مشکلی در زمینه تامین مرغ مردم استان قزوین و استان های همجوار پیش نیاید.

افلاطونی افزود : همچنین با ورود و عرضه مرغ منجمد هیچ گونه تنشی در زمینه عرضه مرغ در استان وجود نداشته است.

به گفته وی در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای طرح ضیافت نیز بیش از ۱۴۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن شکر صنف و خانوار تامین و آماده توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به روند هوشمند سازی عرضه کالاهای اساسی توسط پلتفرم ها اشاره و یاد اور شد : هم اکنون شش پلتفرم داخل استانی  و یک پلتفرم ملی اقدام به عرضه ۱۹ قلم کالاهای اساسی در سطح استان کرده اند.

به گفته وی در ایام تعطیلات نوروزی ۱۷۰۰ مورد بازرسی توسط گشت های مشترک جهاد کشاورزی و سایر دستگاهها انجام شده است .

افلاطونی گفت : بمظور نظارت دقیق بر عرضه کالاهای اساسی سامانه نظارتی هوشمند بر نانوایی ، توزیع آرد ، نهاده های دامی و.. در حال طراحی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید