Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

مبارزه با علف های هرز در سطح ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد در سال زراعی جاری مبارزه با علف های هرز در سطح ۴۰هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان انجام شود که این میزان نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد خواهد داشت .

مبارزه با علف های هرز در سطح ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود : همچنین مبارزه با علف های هرز درسطح مزارع گندم دیم درسطح ۵ هزار هکتار با ۳۰۰ درصد افزایش و در مزارع جو آبی نیز در سطح ۱۲ هزار هکتار با ۹ درصد رشد انجام  می شود .

به گفته درخشان از ابتدای آغاز عملیات مبارزه با علف های هرز تاکنون سطح مبارزه در مزارع گندم آبی ۶۹۹۰ هکتار و در مزارع جو آبی ۲۷۵۰ هکتار انجام شده  و در مزارع دیم هنوز مبارزه آغاز نشده است.

وی متوسط خسارت علف های هرز در مزارع گندم را ۲۵ درصد برآورد کرد و گفت:  با اقدامات فنی و مبارزه درست و مدیریت صحیح مزرعه می توان میزان خسارت را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

 به گفته درخشان حدود۸۰ در صد مزارع گندم آبی  و ۳۰ درصد مزارع دیم استان دارای آلودگی به علف های در حد مبارزه می باشند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : در سال زراعی گذشته بیش از ۳۸ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و ۱۴۰۰ هکتار در مزارع گندم دیم و ۱۱ هزار هکتار در مزارع جو آبی مبارزه با علف های هرز انجام شد وی از کشاورزان خواست به توصیه های فنی  کارشناسان کشاورزی در نوع سموم مصرفی و زمان مبارزه تو جه داشته باشند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید