Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی استان قزوین:

1500 هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت چغندرقند می رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در سال جدید 1500 هکتار از مزارع کشاورزی این استان چغندرقند کشت شود.

1500 هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت چغندرقند می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کشت چغندرقند  که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت، حفظ‌نباتات، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه، مسئولین مراکز جهاد کشاورزی، معاون امور خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وکارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی در محل کارخانه قند برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بر اساس برنامه ابلاغی در این میزان اراضی کشاورزی  با پیش‌بینی تولید 75هزار تن در سطح شهرستان های این استان کشت شود.

وی با اشاره به اینکه دشت قزوین پتانسیل مستعدی برای کشت چغندرقند دارد اظهار داشت:  کشت این محصول مزایا و نقش مهمی در تناوب زراعی با محصولات کشاورزی دارد.

رئیس کارخانه قند نیز در این نشست گفت: سیاست‌های تشویقی کارخانه قند شامل تحویل اعتباری نهاده‌های مورد نیاز (بذر،کود وسموم شیمیایی)، پرداخت مساعده به مبلغ50میلیون ریال در هر هکتار است.

باباخانی، اجرای کاشت بصورت مکانیزه به وسیله شرکتهای مکانیزاسیون طرف قرارداد با کارخانه قند بصورت رایگان وپرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت پس از پایان تحویل چغندرقند را از دیگر سیاست های تشویقی این کارخانه ذکر کرد.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای جلسه در خصوص موانع و مشکلات کشت چغندرقند در استان و پیشنهادات و راهکارها بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید