Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

نظارت و کنترل بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی تشدید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال، با برگزاری مانورهای نظارتی در کنار گشت‌های بازرسی که به صورت شبانه روزی در جریان است، نظارت و کنترل بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در حاشیه برگزاری قرارگاه امنیت غذایی استان که به صورت وبیناری با قرارگاه ملی امنیت غذایی، با بیان این مطلب افزود: با توجه پایان سال و ایام عید بایستی نظارت و بازرسی ها بر بازار بیشتر شود تا ثبات و آرامش موجود در بازار حفظ شود.

وی اظهار کرد: در خصوص توزیع میوه شب عید بایستی نظارت ویژه‌ای توسط تعاون روستایی انجام شود تا میوه خوب، مناسب و با کیفیت توزیع شود.

افلاطونی اضافه کرد: تعاون روستایی استان نسبت به جانمایی مناسب محل‌های فروش میوه شب عید در سطح استان و شهرستان‌ها و همچنین فعال شدن فروش اینترنتی در پلتفرم‌های موجود تمهیدات لازم را انجام دهد و از روش‌های مختلف از جمله سایت سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان اطلاع رسانی مناسب در این خصوص انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به طرح ساماندهی نظام یارانه‌ای در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این خصوص بایستی نشست های تخصصی کارشناسی برگزار شود تا ضمن شناسایی چالش‌های اجرای این طرح ملی در سطح استان، بتوانیم در زمان شروع اجرای آن راهکارهای مناسب را در بخش کشاورزی عملیاتی کنیم.

افلاطونی به نقش کشاورزی قراردادی در ثبات تولید و امنیت غذایی اشاره و اظهار داشت: کشاورزی قراردادی باید در چند محصول کشاورزی شامل گندم، چغندرقند، برنج و امور دامی در استان عملیاتی شود و تعاون روستایی استان می تواند در این موضوع نقش آفرینی کند.

تسریع در ایجاد و عملیاتی کردن پلتفرم هوشمند نظارت بر نانوایی‌های استان و همچنین پلتفرم خرید دام در استان، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید