Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین:

حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یکی از خط قرمزهای مسیر پیش روی استان است

استاندار قزوین گفت: توجه به منابع طبیعی و محیط زیست یکی از خط قرمزهای مسیر پیش روی استان است و تمامی اقدامات توسعه‌ای استان با لزوم حفاظت از منابع طبیعی و رعایت موضوعات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.

حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یکی از خط قرمزهای مسیر پیش روی استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در مراسم غرس چند اصله نهال که در بوستان ملت شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مردم قزوین و گذشتگان این مرز و بوم تلاش های زیادی در راستای ایجاد و حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم تر داشته اند که نمونه بارز آن باغستان سنتی می باشد که در اطراف قزوین ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز میراث دار خوبی برای این سرمایه عظیم نبوده ایم، گفت: در چنین روزگاری که مناسبت خوبی برای غرس نهال است و بازدهی خوبی دارد، از مردم درخواست می کنیم این اقدام پسندیده را انجام دهند و به حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند.

استاندار قزوین افزود: شرایط استان به گونه ای است که باید به شکل ویژه تری به موضوع محیط زیست پرداخته شود و همانگونه که در موضوعات صنعتی به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید در بحث منابع طبیعی و محیط زیست هم به دنبال این فضا باشیم.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: برخی از مسیرهای توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد است و این مهم مورد پسند مجموعه مدیریتی استان نیست و یکی از مهم ترین خط قرمز های مجموعه مدیریتی استان در مسیر پیش رو توجه به مقوله محیط زیست است چرا که این مهم به شکل مستقیم با سلامت و جان مردم همراه است و در برخی از نقاط استان با مسائل جدی در موضوع محیط زیست مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بارزی در حوزه کشاورزی است و اخیرا در سفر یکی از سفرای کشور های اروپایی که در زمینه تولید نهال فعال هستند، درخصوص همکاری در زمینه زراعت چوب و کاشت نهال گفتگو شد که در حال انجام مذاکرات نهایی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید