Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی قزوین با بیش از پنج هزار مورد بازرسی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح نظارت و کنترل بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی در استان با انجام پنج هزار و ۱۳۲ فقره بازرسی از مراکز عرضه و فروش از شروع ابتدای این طرح تاکنون، در حال انجام است.

اجرای طرح نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی قزوین با بیش از پنج هزار مورد بازرسی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه با اعلام این خبر و تاکید بر تشدید نظارت‌ها در ایام پایانی سال اظهار داشت: با انجام این تعداد بازرسی، برای ۶۷۳ واحد متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این بازرسی‌ها از فروشندگان میوه و تره بار، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، فروشندگان مرغ و ماهی و گوشت قرمز، آجیل و خشکباری ها و نانوایی ها و سایر صنوف مرتبط صورت گرفته است.

این مسوول در خصوص آمار بازرسی‌ها به تفکیک هر شهرستان گفت: در شهرستان قزوین هزار و ۶۰۲ مورد بازرسی، در بویین زهرا و آوج هزار و ۳۰ بازرسی، در البرز ۹۷۸ بازرسی، در تاکستان ۹۰۰ بازرسی و در آبیک ۶۷۵ فقره بازرسی صنفی از سوی بازرسان قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین از اصناف انجام شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در کنار این بازرسی‌های میدانی که به صورت صبح و عصر انجام می‌شود، تاکنون به ۳۱۵ فقره شکایات مردمی در خصوص تخلفات صنفی نیز رسیدگی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: گران فروشی و عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه اقلام اساسی به مثابه قاچاق و احتکار از جمله عمده‌ترین تخلفات صنفی شناسایی شده در خصوص کالاهای اساسی کشاورزی بوده است.

این مسوول با اشاره به تشدید بازرسی از بازار همزمان با نزدیک شدن به نوروز ۱۴۰۱ و همچنین ماه مبارک رمضان گفت: بازرسی‌های انجام شده از آذر ماه و همزمان با واگذاری مسوولیت نظارت بر بازار محصولات کشاورزی اساسی به وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است و هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم بر شدت و دقت این بازرسی افزوده خواهد شد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: طرح نظارت و پایش بر زنجیره تولید و توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی، با هدف رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین تامین مناسب اقلام پرمصرف غذایی مردم و نظارت بر چرحه تولید و مصرف از مزرعه تا سفره انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید