Iranian Agriculture News Agency

جلسه مشترک قرارگاه استانی و ملی امنیت غذایی در استان قزوین

جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با هدف هماهنگی درخصوص مهمترین مسائل و چالش‌های مرتبط با کنترل، نظارت و تنظیم بازار کالاهای اساسی کشاورزی به صورت مشترک و به شکل ویدیو کنفرانس با قرارگاه ملی امنیت غذایی که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی برقرار بود، برگزار شد.

جلسه مشترک قرارگاه استانی و ملی امنیت غذایی در استان قزوین

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که صبح روز پنجشنبه برگزار و به شکل ویدیو کنفرانس با قرارگاه ملی امنیت غذایی که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود، در ارتباط قرار داشت، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان، مجید رحمانی سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان، عزتی معاون بهبود تولیدات دامی، ابیت سرپرست اداره‌کل پشتیبانی امور دام و دیگر مدیران و مسئولان عضو قرارگاه حضور داشتند.

این نشست، که به صورت همزمان در همه استان‌های کشور برگزار شده بود، با سخنان راهبردی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نظارت و کنترل بازار کالاهای اساسی کشاورزی همراه بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست ضمن ارائه گزارش از اقدامات قرارگاه امنیت غذایی استان، به بیان پیشنهادهایی در خصوص نظارت و کنترل بازار کالاهای اساسی کشاورزی از جمله ذخیره‌سازی دام زنده برای تنظیم بازار گوشت قرمز، استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای بکارگیری اصناف و اتحادیه‌های صنفی در بازرسی‌ها و نظارت بر بازار کالاهای اساسی، هوشمندسازی توزیع اقلام تنظیم بازار از جمله میوه شب عید، هوشمندسازی نظارت بر نانوایی‌ها و ... پرداخت که مورد استقبال مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

تشدید نظارت بر بازار، تامین اقلام اساسی، نحوه توزیع نهاده‌های دامی و ... از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست ملی مطرح و در مورد آن تبادل نظر صورت گرفته است.

گفتنی است، بعد از ارتباط وبیناری با قرارگاه ملی امنیت غذایی، قرارگاه استانی با طرح مباحثی در خصوص ذخایر راهبردی استان، ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی، توزیع مستقیم گوشت قرمز و ... ادامه پیدا کرد و اعضای کارگروه در خصوص مباحث مطرح شده به بحث و گفتگو پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید