Iranian Agriculture News Agency

در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها؛

۶ دستگاه کارنده کشت مستقیم دیم به کشاورزان آوج تحویل شد

۶ دستگاه ماشین‌های کارنده کشت مستقیم دیم با هدف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان شهرستان آوج تحویل شد.

۶ دستگاه کارنده کشت مستقیم دیم به کشاورزان آوج تحویل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در آیین تحویل این ماشین‌ها که صبح امروز با حضور نصرت الله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در راستای توسعه مکانیزاسیون ۲۷ دستگاه کارنده کشت مستقیم به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان برای استان قزوین فراهم شده که ۱۲ دستگاه متعلق به شهرستان آوج است.

وی اضافه کرد: برای ماشین آلات کارنده تاکنون ۲۲ فقره تسهیلات چهار درصد به حساب کشاورزان و شرکت‌های سازنده واریز شده و قرار است ظرف ۱۰ روز آینده همه دستگاه‌ها تحویل کشاورزان شود.

اسماعیلی در ادامه به آخرین وضعیت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین پرداخت و گفت: این طرح در سطح ۳۲ هزار هکتار اجرایی شده و تاکنون  ۲۱ هزار و ۸۳۰ هکتار زیر کشت قرار گرفته است.

این مسؤول تصریح کرد: تاکنون ۲۴ هزار هکتار با یک هزار و ۱۰۰ هکتار کشاورز  قرارداد منعقد شده و ۱۴ هزار و ۳۷۷ هکتار نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

در این مراسم، نوروزی و سلیمانی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین، نصرت الله علیرضایی فرماندار شهرستان و موسی بابایی کیا مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند.

گفتنی است، در طرح جهش تولید در دیمزارها، قرار است ۱۵ هزار هکتار گندم دیم،  پنج هزار هکتار جو دیم، چهار هزار هکتار نخود، ۶ هزار هکتار عدس و  ۲ هزار هکتار علوفه در ۲۰۹ روستا کشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید