Iranian Agriculture News Agency

به زودی عملیاتی میشود؛

توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع اینترنتی کالاهای اساسی تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی در سطح این استان با هدف هوشمندسازی نظام توزیع خبر داد.

توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در قزوین

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: همزمان با توزیع گسترده کالاهای اساسی تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی در سطح بازار و فروشگاه‌های منتخب در سطح استان، توزیع اینترنتی این اقلام نیز در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون توسط یکی از پلتفرم‌های بومی استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح، ۶ تن برنج تایلندی، ۲.۵ تن برنج هندی، یک تن برنج پاکستانی، ۲۵۰ کیلوگرم شکر و ۱۵۰۰ شانه تخم مرغ تنظیم بازار به صورت اینترنتی عرضه شده است و به تدریج توزیع سایر کالاهای اساسی نیز به این طرح افزوده می‌شود.

افلاطونی با بیان اینکه بعد از همه‌گیری بیماری کرونا، میزان تمایل مردم برای خرید اینترنتی افزایش پیدا کرد، گفت: در صورت استقبال بیشتر مردم از طرح توزیع اینترنتی کالاهای اساسی تنظیم بازار، با توجه به میزان ذخایر بسیار خوب این کالاها در سطح استان، این امکان وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی این اقلام را به صورت اینترنتی در کنار توزیع سنتی در بازار، عرضه کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ابتدای شروع این طرح، پلتفرم‌های بومی مختلفی در این زمینه ورود کردند و نتایج قابل قبولی هم حاصل شده است، اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مجازی، به نظر می‌رسد مسئله اصلی در این شیوه فروش، چگونگی نگهداری، انبارداری و تقسیم مواد غذایی است و پلتفرمی که می‌خواهد این طرح را اجرایی کند باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شده است سامانه ملی "بازرگام" هنوز در سطح استان خدمت‌رسانی نکند اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌زودی شاهد توزیع هوشمند کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان از طریق سامانه ملی "بازرگام" نیز خواهیم بود که اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از حضور دیگر استارت‌آپ‌های توانمند و فعال بومی استان نیز در حوزه توزیع اینترنتی کالا که دارای زیرساخت‌های مناسب برای توزیع مستقیم و اینترنتی کالاهای اساسی هستند برای مشارکت در این طرح استقبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید