Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تسریع در اجرای طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان در زمینه آبزی‌پروری انجام شده و اقدامات لازم در راستای تسریع اجرای طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در استان در دستور کار قرار گرفته است.

تسریع در اجرای طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در استان قزوین

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های توسعه آبزی‌پروری این استان که با حضور عبدی مدیر امور اراضی سازمان، حسینی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی، عطائی مدیر حوزه ریاست و رحمانی مدیر شیلات سازمان پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: آب‌های سطحی استان مانند رودخانه شاهرود، از ظرفیت بالایی برای پرورش و تکثیر انواع ماهیان خوراکی برخوردارند و در این راستا مطالعات امکان سنجی اجرای طرح‌های تولیدی شیلات در این محدوده نیز انجام شده است.

 وی ادامه داد: این مطالعات نشان داده است که می‌توان با سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای پرورشی در محدوده اراضی حاشیه رودخانه شاهرود حداقل سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی را تولید کرد.

افلاطونی ادامه داد: تحقق سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده نیازمند هماهنگی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌های متولی است که اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

این مسئول بر اهتمام جدی برای رفع مشکلات اجرای طرح 1000 تنی پرورش ماهی خوزنان در شهرستان آبیک نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به دلیل چالش‌های مختلف با وقفه طولانی مدت روبرو شده است که امیدواریم با رفع موانع و جذب سرمایه‌گذار دارای اهلیت، شاهد اجرایی شدن آن در آینده نه چندان دور باشیم و در این بهره‌گیری از ظرفیت شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌تواند اثرگذار باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه رویکرد این سازمان در اجرای طرح‌های توسعه آبزی‌پروری بحث گردشگری شیلاتی در مزارع پرورش ماهی است، گفت: گردشگری شیلاتی می‌تواند به ‌عنوان راهبردی جدید، نقش مهم و سازنده‌ای در توسعه پایدار آبزی‌پروری استان ایفا کند و با توجه به پتانسیل مناطق مختلف استان به ویژه منطقه الموت از این نظر، اجرای این طرح می‌تواند علاوه افزایش تولیدات ماهیان خوراکی، در جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز موثر باشد.

وی در پایان بر بهره‌گیری از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، در جهت تکمیل طرح‌های مدنظر در قالب مجتمع‌ها و شهرک‌های تخصصی آبزی‌پروری با همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه رحمانی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گزارشی از وضعیت طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در استان در دو حوزه حاشیه رودخانه شاهرود و خوزنان ارائه کرد و حاظرین در جلسه نقطه نظرات خود در این خصوص را بیان کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید