Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز:

بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان البرز سمپاشی مزارع با پهباد را آموزش دیدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: در راستای ارتقای سطح علمی و عملی بهره‌برداران بخش کشاورزی، ۲۴ نفر روز از کشاورزان این شهرستان با عملکرد سمپاشی مزارع با پهباد آشنا شدند.

بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان البرز سمپاشی مزارع با پهباد را آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، وحید یوسفلی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی عملکرد سمپاشی مزارع با پهباد که با حضور بهره برداران در محل مرکز خدمات بخش محمدیه از توابع شهرستان البرز برگزار شد، گفت: در این کارگاه آموزشی جایگاه پهبادها در کشاورزی هوشمند، مبارزه با آفات و محلول پاشی توسط پهبادها، کالیبراسیون پهباد، دریافت نقشه زمین و نحوه انجام عملیات سمپاشی مزارع مطرح و تبادل نظر شد.

وحید یوسفلی افزود: سمپاشی با پهباد در مزارع کشاورزی از روش‌های جدیدی است که ضرورت دارد استفاده از این سیستم در راستای ترویج به کارگیری فن‌آوری‌های نوین در کشاورزی منطقه انجام شود.

وی بر لزوم اهمیت بکارگیری از پهباد جهت سمپاشی در مزارع کشاورزی تاکید کرد و گفت: صرفه‌جویی در میزان آب و در مقدار سموم مصرفی، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی با حذف تردد ماشین آلات کشاورزی در مزرعه و در نهایت کاهش هزینه‌های تولید محصول، از مهمترین مزایای سمپاشی مزارع با پهباد است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید