Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

حدنگاری اراضی کشاورزی قزوین تا دو سال دیگر کامل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه حدنگاری یا کاداستر اراضی کشاورزی این استان با جدیت در حال انجام است و امیدواریم طی ۲ سال آینده به سرانجام رسیده و تکمیل شود.

حدنگاری اراضی کشاورزی قزوین تا دو سال دیگر کامل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی عصر چهارشنبه در نشست مدیران این سازمان در حضور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این مطلب افزود: حدنگاری اراضی کشاورزی و رفع تداخلات که موجب تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی می‌شود و به ما برای برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی اطلاعات دقیقی ارایه می‌کند، از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی قزوین به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تکمیل حدنگاری در سال آینده برای نیمی از پلاک‌های باقیمانده و در سال بعد از آن نیز برای نیم دیگر درنظر گرفته شده و به این ترتیب پیش بینی می‌شود در یک زمان بندی ۲ ساله این برنامه را به اتمام برسانیم.

 این مسوول همچنین گفت:  مجموع اراضی رفع تداخل شده نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ هزار هکتار بوده است.

 افلاطونی افزود: تیم‌های کارشناسی رفع تداخلات و حدنگاری اراضی کشاورزی استان قزوین در قالب یک کارگروه مشغول فعالیت و پیشبرد این برنامه ها هستند و امیدواریم جزو نخستین استان‌هایی باشیم که کارهای این حوزه ها را به تکمیل می‌رساند.

وی اظهار داشت: به منظور پیشبرد سریعتر این طرح‌ها اطلاعات دستگاه های ذیربط از جمله امور اراضی و ثبت اسناد و املاک در یک فضا قرار گرفته و اتاق حدنگاری در دستگاه امور اراضی تشکیل شده است.

  این مسوول با بیان اینکه صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی قزوین در دستور کار است و اجرای طرح حدنگاری با تهیه نقشه‌ها و جزییات دقیق از زمین‌های کشاورزی به پیشبرد این مساله کمک می کند، اظهار داشت: این مساله از حقوق کشاورزان بوده و سازوکارهای خوبی برای این موضوع اندیشده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید