Iranian Agriculture News Agency

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

احیای اراضی بایر توسط مردم و محترم شمردن مالکیت خصوصی از سوی مدیران جدی گرفته شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای اراضی بایر توسط مردم و محترم شمردن مالکیت خصوصی همه افراد باید از سوی مدیران دستگاه‌‌های اجرایی جدی گرفته شود.

احیای اراضی بایر توسط مردم و محترم شمردن مالکیت خصوصی از سوی مدیران جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، لطف الله سیاهکلی  در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی که عصر چهارشنبه با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی در سالن باغستان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات از اقدامات بسیار خوبی است که امیدواریم در دو سال آینده به پایان برسد اما لازم است به چند نکته نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد نگاه مدیران در این زمینه بیشتر دولتی است و فکر می کنیم وظیفه داریم زمینها را به هرحال برای دولت بگیریم و این کار را نوعی خدمت تلقی می کنیم در حالی که اگر کوچکترین اجحافی حتی با رعایت قانون به مردم صورت گیرد باید در آخرت پاسخگو باشیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای تعیین حدود اراضی کشاورزی در کنار همه ابزار‌های پیشرفته و نقشه هوایی لازم است به نظر پیش کسوتان و افراد معتمد محلی روستاها در مالکیت گذشته افراد هم توجه شود.

وی بیان کرد: باید بین یک روستایی زحمتکش و یک دلال و زمین خوار تفاوت قائل شویم و به رعایت حقوق مردم توجه بیشتری داشته باشیم تا حقی ضایع نشود.

سیاهکلی اظهارداشت: اگر مدیری فقط به اجرای قانون و مقررات توجه کند و به حق مردم اهمیت ندهد به نوعی در ظلم به مردم سهیم بوده لذا دقت کنید تا حقوق روستاییان ضایع نشود.

وی گفت: در اجرای قانون بین مردم و دولت باید به سمت مردم گرایش داشته باشیم تا اعتماد عمومی خدشه دار نشود.

سیاهکلی اضافه کرد: ما مدیران دولتی معمولا به رعایت قانون احترام می گذاریم اما هرچند عمل به قانون واجب است اما هدف اصلی نیست بلکه قانون ابزاری است تا احقاق حق کنیم و مدیران باید این محور را مورد توجه قرار دهند البته اگر قانون هم نقص و ایرادی داشت به نمایندگان منتقل کنید تا اصلاح شود.

احیای زمین یک اصل مهم است

این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه زمین‌های «دایر» و «بایر» گفت: مهمترین وظیفه ما احیای زمین‌های بایر است لذا هر زمینی که قابلیت احیا شدن دارد باید به مردم واگذار شود زیرا دولت قادر به انجام این کار نیست و در این میان حتی می توانید اراضی کوهستانی را هم با کمک خود مردم احیا کنید.

وی یادآورشد: در موضوع چرای بی رویه دام نیازمند بازنگری و تغییر روشها هستیم و با کمک دهیاران و بخشداران می توانیم اطلاعات دقیق تری از تعداد دام روستاییان کسب کنیم و درست تصمیم بگیریم.

سیاهکلی گفت: در خصوص مجوز‌های صادر شده برای صاحبان استخر‌های پرورش ماهی اخیرا مشکلاتی ایجاد شده و با ایجاد محدودیت فعالیت آنها اعلام شده که بایستی از حریم رودخانه خارج شوند در حالی که حیات ماهی با آب رودخانه است و بایستی با نگاه حل مشکل کمک کنیم تا صاحبان استخرها نسبت به دیوارکشی و ایمن کردن استخرها اقدام کنند و کارشان تعطیل نشود.

مالکیت‌های روستاییان محترم شمرده شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مالکیت در اسلام بسیار محترم است و ما حق نداریم آن را زیر سوال ببریم و نفی کنیم لذا انتظار داریم به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند هر جا بین دولت و مردم قرار گرفتید حتما به سمت مردم تصمیم بگیرید لازم است به این رهنمود عمل کنیم.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌های دولتی بویژه منابع طبیعی انتظار داریم همانگونه که به مردم سخت گیری می کنند در زمین‌های وقفی هم ورود کنند و تعیین تکلیف این اراضی را هم جدی بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید