Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

اعتبار طرح‌های آبخیزداری قزوین باید افزایش یابد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: قزوین با داشتن سهم قابل توجهی از تولیدات استراتژیک کشاورزی از کمترین اعتبار آبخوان داری و آبخیزداری برخوردار است که این اعتبارات باید افزایش یابد.

اعتبار طرح‌های آبخیزداری قزوین باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه محمدبیگی عصر چهارشنبه در نشست شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شده بود، افزود: بخش اعظمی از مشکلات منابع طبیعی در استان قزوین کمبود اعتبارات این حوزه می باشد که مانع توسعه شده است.

وی اضافه کرد: قزوین یکی از پنج دشت مهم کشور بوده که از نظر خاک و منابع طبیعی حتی در خاورمیانه بی نظیر است و ۳۳ میلیون نفر در نیمه شمالی کشور از تولیدات این استان بهره مند هستند.

محمدبیگی بر رفع مشکلات حدنگاری (کاداستر) در استان قزوین تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم این مشکلات سطحی را حل کنیم و پلاک‌ها را مشخص کنیم، سند مالکیت مردم صادر شده و می‌توانند با دریافت تسهیلات بانکی در راستای تولید گام‌های موثری بردارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از اعتبارات ملی در حوزه توسعه دشت قزوین هزینه کنیم، اظهار داشت: وسعت دشت قزوین چندان زیاد نیست و اجرای کامل طرح حدنگاری می‌تواند برای این استان در کشور الگو باشد.

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در دشت قزوین وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب می‌توان آهنگ توسعه و پیشرفت آن را سرعت بخشید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید