Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

همراهی اوقاف قزوین با تولیدات بخش کشاورزی توسعه استان را سرعت می‌بخشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کمک‌های اوقاف این استان به عرصه تولیدات بخش کشاورزی می‌تواند آهنگ توسعه را در استان قزوین سرعت ببخشد.

همراهی اوقاف قزوین با تولیدات بخش کشاورزی توسعه استان را سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز دوشنبه در دیدار حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان این مطلب افزود: اوقاف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارد که می‌تواند دست گیر تولیدات بخش کشاورزی باشد.

وی اضافه کرد: برخی از کشاورزان خرد در استان قزوین با کمترین حمایت‌های مالی و پشتیبانی می‌توانند تولیدات بسیار خوبی داشته باشند که این مهم می‌تواند با کمک اوقاف قزوین محقق شود.

افلاطونی در ادامه بر حفظ احقاق حقوق اوقاف در امورات اشاره کرد و گفت: در حوزه تغییر کاربری‌ها، تبصره یک ماده یک و تبصره چهار قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، باید حقوق اوقاف در اراضی رعایت شود تا این سنت حسنه جاری بماند.

این مسؤول سپس بر احیای سنت حسنه وقف تاکید کرد و گفت: احیای سنت وقف نیازمند ترویج از طریق فرهنگ سازی است و هر دستگاهی وظیفه دارد در این رابطه اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام مصطفی مجیدی ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، به رعایت حقوق مالکانه وقف در متصرفات اراضی کشاورزی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی استان قزوین بدون در نظر گرفتن حقوق موقوفه، حقی را به متصرفان اعطا می‌کنند که اصل وقف را زیر سوال می‌برد و این مهم باید در کلیه امورات مورد توجه باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید