Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۵۵ هزار تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ۷۸ هزار و ۷۲۲ تن سهمیه تعیین شده انواع کودهای شیمیایی برای این استان، تاکنون ۵۵ هزار و ۹۶۹ تن بین کشاورزان استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۵۵ هزار تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی در نشست کمیته فنی کود شیمیایی که روز پنجشنبه که با حضور مدیران سازمان تعاون روستایی، شرکت خدمات حمایتی و جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه در سالن جلسات باغستان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: از مجموع ۷۸ هزار و ۷۲۲ تن سهمیه تعیین شده انواع کودهای شیمیایی برای این استان، ۶۲ هزار و ۳۲۲ تن کود ازته، ۱۵ هزار و ۲۲۲ تن کود فسفاته و ۱۱۷۸ تن کود پتاسه است.

وی اضافه کرد: از ۵۵ هزار و ۹۶۹ تن کود شیمیایی توزیع شده در استان نیز، ۵۲ هزار و ۲۵۰ تن ازته، دو هزار و ۲۴۹ تن فسفاته و یک هزار و ۴۷۰ تن پتاسه است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، توزیع به موقع کود شیمیایی در بین کشاورزان و باغداران استان است که در سال‌های گذشته همواره کود شیمیایی به موقع در بین کشاورزان توزیع شده است و امسال نیز با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و ایجاد سامانه توزیع کود، این امر مهم به خوبی درحال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم اهمیت تامین به موقع و مناسب کود و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد و گفت: توزیع مناسب کود شمیایی و مصرف بهینه آن با عملکرد محصولات کشاورزی رابطه تنگاتنگی دارد و تهیه به موقع و مناسب نهاده و کود مورد نیاز کشاورزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار لازم و ضروری است.

اسماعیلی تاکید کرد: در فرصت کوتاه باقیمانده تلاش شود با توجه به سهمیه بندی، کارگزاران مکلف شوند تا هر چه سریعتر نسبت به تامین باقیمانده کود سهمیه مناطق خود اقدام کنند.

وی بر لزوم توزیع مناسب کود شیمیایی در بین کشاورزان با توجه به سطح زیر کشت مزارع کشاورزان تاکید کرد، یادآور شد: مراکز جهاد کشاورزی استان نیز با توجه به پیش بینی‌های بارندگی در ماه‌های آتی، نسبت به تامین و تخصیص کود سرک مورد نیاز در بین کشاورزان اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید