Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی برپایی ایستگاه‌های پیش آگاهی جهت رصد آفات کشاورزی در استان قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی برپایی و اجرای ۴ ایستگاه پیش آگاهی آفات خوشه خوار انگور، چوبخوار پسته، مگس زیتون و کرم سیب برای نظارت بر ۷ هزار هکتار از مزارع گندم، کلزا، سبزی و صیفی و باغات انگور، زیتون، گلابی، پسته و همچنین گلخانه های استان برگزار شد.

کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی برپایی ایستگاه‌های پیش آگاهی جهت رصد آفات کشاورزی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا د استان قزوین، یوسف درخشان با اعلام این مطلب افزود: این کارگاه آموزشی جهت تهیه مدل پیش آگاهی با استفاده از درجه حرارت موثر روزانه با نصب دیتالاگر و تله برگزار شد

 وی ادامه داد: اجرای مدیریت تلفیقی آفات و تعیین زمان مناسب سمپاشی در راستای تولید محصول سالم از طریق کاهش مصرف سموم شیمیایی، از مزایای برپایی ایستگاه‌های پیش آگاهی است که با عقد قرارداد با ۸ کلینیک گیاهپزشکی و ۲۴ کارشناس از اواسط اسفند در استان اجرایی خواهند شد.

درخشان افزود: با اجرای این طرح و با تعیین زمان مناسب سمپاشی و گسترش مدیریت تلفیقی آفات و انتخاب آگاهانه روش‌های کنترلی آفات، تعداد دفعات سمپاشی حداقل ۲ تا ۳ نوبت کاهش می‌یابد که منجر به تولید محصول سالم و بدون باقیمانده سموم خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: اعتبار این طرح به میزان ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات یارانه ملی پراخت خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید