Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

استان قزوین سهم مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین با داشتن ظرفیت و توانمندی‌های ویژه‌ در بخش کشاورزی و وجود تشکل‌های قوی در این بخش، سهم مهمی در امنیت غذایی کشور و توسعه صادرات غیر نفتی در چند سال اخیر داشته است.

استان قزوین سهم مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد مهدی برومندی  در بخش دوم سخنان خود در آئین تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان این مطلب افزود: ۳۲ درصد مساحت قزوین را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند که میانگین این رقم در استان‌ها هشت تا ۱۰ درصد است که نشان از توان بالای تولید محصول در این استان را نشان می‌دهد.

این مسوول گفت: در سال گذشته درآمد ارزی فروش و صادرات پسته معادل ۲۰ درصد درآمدهای نفتی کشور بود که این استان نیز با توجه به تولید پسته خود، در این حوزه نقش موثری ایفا کرد.

وی ادامه داد: در صادرات کشمش نیز درآمدهای ارزی بسیار خوبی داشته ایم که استان قزوین در این خصوص جزو پیشگامان کشور بوده است.

این مسوول در پایان سخنان از فاطمه خمسه رئیس سابق جهاد کشاورزی قزوین قدردانی کرد و گفت: وی به طور شبانه روزی در خدمت مردم و توسعه استان بود و تلاش‌های ارزنده‌ای را در دوران مدیریت این مدیر ارزنده شاهد بودیم

 همچنین معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مدیران توانمند ملی بخش کشاورزی محسوب می‌شوند تاکید کرد: با توجه به شناختی که ایشان به عنوان یک سرمایه مدیریتی بومی استان قزوین از بخش کشاورزی این استان دارد، بی‌تردید استان قزوین در مسیر توسعه بخش کشاورزی پیش خواهد رفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید