Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

12واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در قزوین نشان حد مجاز آلاینده‌ها می‌گیرند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از تولید محصول سالم و رفع موانع صادرات، دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصول فلفل دلمه‌ای در ۱۲ واحد گلخانه‌ای در سطح استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون با ۲ واحد نیز تفاهم نامه منعقد شده است.

12واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در قزوین نشان حد مجاز آلاینده‌ها می‌گیرند

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: دریافت نشان حد مجاز آلاینده علاوه بر اینکه مشکلات پیش آمده در راستای صادرات محصولات گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد، می‌تواند به عنوان عاملی مهم در تثبیت و عرضه پایدار محصولات سالم نقش آفرینی کند.

 وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه برای دریافت نشان حد مجاز آلاینده بین واحد گلخانه‌ای و دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برای حمایت بیشتر از تولید کنندگان قرار شده تا نیمی از هزینه‌های فرآیند دریافت حد مجاز آلاینده از طریق سازمان پرداخت شود.

اسماعیلی یادآور شد: نشان حد مجاز آلاینده با هدف استفاده درست و اصولی از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز انجام می‌شود که در جهت افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی و بسته بندی کشاورزی نقش بسزایی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید