Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

نشست هماهنگی طرح توسعه آبزی پروری شهرستان آبیک

اولین نشست هماهنگی طرح توسعه آبزی پروری شهرستان آبیک با محوریت رفع مسائل و مشکلات مرتبط با واگذاری طرح ساخت سایت هزار تنی پرورش ماهی خوزنان برگزار شد.

نشست هماهنگی طرح توسعه آبزی پروری شهرستان آبیک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که با حضور احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، رحمانی مدیریت شیلات استان و همت زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک و در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، رحمانی بر مزایای سایت خوزنان از لحاظ موقعیت جغرافیایی، مسیرهای دسترسی، نزدیکی به بازارهای عمده مصرف در استان قزوین، البرز و تهران اشاره کرد و گفت: آب رودخانه خوزنان، ظرفیت بی نظیپری در حوزه تولید ماهیان سرد آبی دارد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سایت پرورش ماهی سایت خوزنان نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه باید از ظرفیت اشخاص حقوقی یا حقیقی که توان مالی دارند و دارای استعداد و تجربه کارآفرینی در این حوزه می‌باشند استفاده کرد.

رحمانی یادآورشد: انجام این پروژه عباوه بر نقدینگی نبازمند تخصص کافی است که باید در واگذاری بررسی‌های لازم به عمل آید و سرمایه گذار اهلیت داشته باشد تا طرح با شکست مواجه نشود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در صورت اعلام دستگاه‌های ذیربط در استان مبنی بر تصمیم نهایی و اعلام نحوه واگذاری از سرمایه‌گذاری که اهلیت داشته باشد، استقبال می‌شود و برای تسهیل امور از تمام ظرفیت شهرستان و استان استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد جلسه‌ای در استان با حضور نمایندگان استانداری، فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه، مدیریت جهاد کشاورزی و شیلات برگزار شود و درخصوص نحوه واگذاری این پروژه که با هدف پرورش ماهیان سردآبی در سایتی به مساحت ۲۰ هکتار در رودخانه خوزنان واقع در بخش مرکزی شهرستان آبیک تعریف شده است، تصمیم گیری نهایی انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید